خاطرات شاد را چگونه به یاد آورید!
نوشته شده توسط : nahal


پژوهشگران هلندی در تحقیقات خود نشان دادند که حرکت دادن اجسام به طرف بالا می تواند منجر به تجدید خاطرات شاد و مثبت شوند.
به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان دانشگاه رادبود در هلند کشف کردند که کارهای حرکتی ساده ای چون حرکت یک جسم به سمت بالا و یا پایین می تواند نقش مهمی بر روی توانایی افراد در یادآوری خاطرات شاد و غمگین ایفا کند.

در این راستا این محققان به منظور بررسی ارتباط فضای عمودی و احساسات در آزمایش خود از گروهی از داوطلبان خواستند که تعدادی تیله شیشه ای را در یکی از دو جعبه کارتنی که با هر دو دست گرفتنه بودند به طرف بالا و یا پایین حرکت دهند.

همزمان از آنها خواسته شد تا خاطرات شخصی خود را در مقولات مثبت و منفی نقل کنند. این محققان با اندازه گیری زمانهای واکنش داوطلبان نسبت به درخواستهای "خاطره ای را تعریف کن که در آن تو به خودت افتخار کردی" و یا "خاطراه ای را تعریف کن که در آن تو از خودت خجالت کشیدی" موفق شدند به طور سیستماتیک دوره حرکت دادن تیله ها به طرف بالا و یا پایین را مشاهده کنند.

براساس گزارش کوردیس، نتایج این آزمایش نشان داد زمانی که افراد به نقل خاطرات منفی خود می پرداختند تیله های داخل جعبه کارتنی را به طرف پایین حرکت می دادند در حالی که در زمان بیان خاطرات مثبت تیله ها را به طرف بالا حرکت می دادند.






:: بازدید از این مطلب : 1148
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 21 خرداد 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: